Homemade – rękodzieło

przez | 11 maja, 2020

Z roku na rok rośnie moda na produkty wyrabiane ręcznie. Od biżuterii, przez przedmioty codziennego użytku, po ślubne dodatki – każdy z tych elementów może powstać nie tylko w fabryce, ale również przydomowej pracowni. To praca wymagająca kreatywności i dokładności, ale przynosząca wymierne zyski i uznanie w oczach rosnącej niszy konsumentów. Co najważniejsze – możesz ją wykonywać w domu i nieźle zarobić!

Jak zacząć

Internet pełen jest stron, na których znajdziesz instrukcje wykonania samodzielnie kartki z życzeniami, drewnianego pudełka ozdobionego techniką decoupage czy wypalenia w piecu glinianej ozdoby. Nie masz pojęcia, czym jest wspomniany decoupage? Z czego wykonać kartkę? Właśnie tego dowiesz się przede wszystkim z Internetu.

Zasadniczo istnieją jeszcze inne formy edukacji w dziedzinie handmade:

  • szkolenia (zapytaj o nie w lokalnym ośrodku kultury);
  • podręczniki i albumy;
  • portale społecznościowe (przede wszystkim Pinterest i Facebook).

Jak w każdej branży, również w rękodzielnictwie doświadczenie przychodzi z czasem. Najlepiej zacząć od przygotowania drobiazgów dla siebie i najbliższych, a dopiero po dopracowaniu szczegółów rozejrzeć się za potencjalnymi klientami.

Jak sprzedawać

Dopóki pracujesz na małą skalę, a zyski nie stanowią stałych dochodów, nie musisz zakładać działalności gospodarczej. Spróbuj sprzedać swoje produkty na portalach DaWanda.comAllegro.pl czy OLX.pl. Sprawdź, czy w Twojej okolicy organizowane są regularnie targi rękodzielnictwa i zdrowej żywności. W tych miejscach, za niewielkie pieniądze można wynająć własne stanowisko. Klientelę stanowią osoby świadome i zainteresowane branżą, a wymiana doświadczeń z innymi wystawcami przynosi realne korzyści.

Jeżeli dostajesz coraz więcej zamówień, naturalnym kierunkiem rozwoju będzie założenie działalności gospodarczej. Dzięki niej dokumentujesz swoje przychody i rozchody, możesz nawiązywać biznesową współpracę oraz starać się o dofinansowania. Rękodzielnictwo jest powszechnie uznane za jeden z elementów promocji regionów i nowoczesnej aktywności zawodowej, dlatego szansy na wsparcie można upatrywać zarówno na szczeblu lokalnym, jak i europejskim.

Gdy prowadzisz regularny biznes, do wspomnianych wyżej form dystrybucji powinien dołączyć własny sklep internetowy. Jego struktura powinna ułatwiać zakupy i kontakt z Tobą. Nie zapominaj o bezpośredniej komunikacji. Powinieneś być przygotowanym na indywidualne, wymagające zamówienia!

Jak się promować

Choć Twoja praca będzie typowo domowym zajęciem, żeby cokolwiek zarobić, musisz być komunikatywną i otwartą osobą. W bezpośrednich kontaktach na targach liczy się nie tylko wygląd Twoich produktów, ale również sposób, w jaki o nich opowiadasz. Z reguły ceni się pasjonatów. Na szczęście dzięki estetyce i różnorodności rękodzielnictwa nietrudno stać się miłośnikiem tej formy produkcji.

Największym udogodnieniem pracy w domu jest możliwość zarabiania przez Internet. Również Twoja promocja powinna opierać się nie o tradycyjną reklamę, a o media społecznościowe (głównie Facebook, Instagram i Pinterest) oraz content marketing. Profesjonalna galeria produktów, opis zgodny z najwyższymi standardami narzucanymi przez copywriting, interesujące, pozycjonujące treści – to wszystko pozwala na przekucie pasji w prawdziwy biznes. Biznes, który dosłownie upiększa otoczenie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *