Obsługa kont na Facebooku i prowadzenie fan page

przez | 11 maja, 2020

Jeżeli szukałeś pracy, którą mógłbyś wykonywać bez konieczności wychodzenia z domu, na pewno trafiłeś na ogłoszenia dotyczące prowadzenia fanpage’a konkretnej marki na Facebooku. Niestety – nie wiesz, czym możesz się wykazać. Już dziś zastanów się, jak zbudować sobie odpowiednie portfolio i… zacząć zarabiać na obsłudze portalu społecznościowego.

Jak zacząć

Jest kilka wariantów zbudowania sobie pozycji na portalu społecznościowym. Oto one:

  • Fanpage rozrywkowy
    Jeżeli chcesz w przyszłości profesjonalnie zajmować się stronami na Facebooku, zacznij od stworzenia typowo rozrywkowych stron. Sam na pewno kojarzysz wiele fanpage’y stworzonych jako żart, które dziś generują setki tysięcy wyświetleń dziennie. Posiadasz hobby? Warto się nim podzielić. Na pewno znajdziesz zainteresowanych w całej Polsce. Jest to niszowy temat? Bardzo dobrze! To większe wyzwanie, ale i większa szansa na uczenie się interakcji i komunikacji na merytorycznie wysokim poziomie. Kto wie – może niespodziewanie stworzysz hit sezonu?
  • Fanpage dla znajomego
    Twoja koleżanka robi zdjęcia, a kumple grają garażowego rocka? Świetnie! Zaproponuj im współpracę. Oboje jesteście na początku drogi – Ty chcesz uczyć się komunikacji na Facebooku, oni potrzebują promocji, a nie mają czasu ani ochoty na zaangażowanie się w świat social media. To wyzwanie, które może zagwarantować Wam nie tylko sukces, ale i wspólną satysfakcję. Stań się budowniczym popularności – od zera!
  • Zaangażowanie
    Pamiętasz, w jaki sposób marka Frugo tryumfalnie wróciła na rynek po latach niebytu? Wszystko zaczęło się od wydarzenia na Facebooku. Czy uwierzysz, że facebookowy event może doprowadzić do wystąpienia Krzysztofa Krawczyka na… Hip-Hop Kempie w 2016 roku? To niewiarygodne, jaki potencjał mają viralowe akcje, czyli oddolne inicjatywy, działające jak wirtualna poczta pantoflowa. Niewinny żart albo nostalgiczne wspomnienia jednej osoby mogą poważnie wpłynąć na konkretną branżę. A za doprowadzenie do takich zmian można oczekiwać odpowiedniej nagrody…

Zarobki

Cóż, wszystko zależy od skali zasięgu Twoich działań. Za konkretnymi ofertami idzie konkretna propozycja wynagrodzenia. Pamiętaj, że budując portfolio według powyższych wskazówek, będziesz mógł się targować. Gdy wchodzisz we współpracę z naprawdę dużymi markami, musisz być traktowany na równo ze specjalistami w pokrewnych dziedzinach – PR-u, marketingu. Ceny oferowane przez firmy specjalizujące się w obsłudze social media zaczynają się od 200-300 zł za jedno konto facebookowe, jednak jeżeli działasz jako freelancer, Twoja cena powinna być konkurencja wobec specjalistycznych agencja.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *